Заступник голови Жмеринської районної ради

8 скликання

МУРАШКО

Віктор Миколайович

 КАРТА РАЙОНУ докладніше

ДЕРЖАВНІ РЕСУРСИ


Розширене засідання Президії УАРОР

 

8 липня 2013 року у Ялті відбулось розширене засідання Президії Української асоціації районних та обласних рад. Очільники рад розглянули питання, що стосується редакції розділу проекту Конституції України в частині місцевого самоврядування, проекту Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади, проекту Закону про внесення змін до ст. 288 та підрозділу 6 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (щодо орендної плати за водогосподарські об’єкти), фінансування Всеукраїнського конкурсу проектів та програм місцевого самоврядування та інш.

Президент Асоціації Сергій Чернов розповів про результати засідання Моніторингового комітету Конгресу місцевих і регіональних влад Ради Європи, що проходило 3 липня в Тбілісі.

Також  Українська асоціація районних та обласних рад висловила свою підтримку проголошеним Президентом України намірам у проведенні реформ місцевого самоврядування і звернулася до нього з проханням розглянути питання про видання Указу Президента України щодо схвалення Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

Нижче приведена інформація щодо прийнятих рішень Асоціації.

 

РІШЕННЯ ПРЕЗИДІЇ

Від 8 липня 2013 р., (м. Ялта)

Про редакцію розділу проекту Концепції
внесення змін до Конституції України в частині
місцевого самоврядування 

З метою удосконалення конституційних засад проекту Концепції внесення змін до Конституції України в частині місцевого самоврядування, організації та функціонування системи місцевого самоврядування в Україні, розглянувши пропозиції до редакції розділу проекту Конституції України в частині місцевого самоврядування, схвалені 21 червня 2013 року Конституційною Асамблеєю, Президія вирішила:

1. Взяти до відома інформацію члена Конституційної Асамблеї, президента Асоціації, голови Харківської обласної ради Чернова С.І. про результати роботи Конституційної Асамблеї.

2. Запропонувати Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, районним радам провести обговорення редакції розділу проекту Концепції внесення змін до Конституції України в частині місцевого самоврядування (додається) та внести свої пропозиції до 1 вересня 2013 року.

3. Запропонувати Асоціації міст України, Асоціації сільських та селищних рад провести засідання Ради Національного конгресу місцевого самоврядування, на якому розглянути проект Концепції внесення змін до Конституції України в частині місцевого самоврядування.

4. Секретаріату Асоціації узагальнити надані органами місцевого самоврядування пропозиції для подання їх на розгляд Ради Національного конгресу місцевого самоврядування. 

Президент Асоціації,
голова Харківської обласної ради                        Сергій ЧЕРНОВ

 

 

Витяг з Концепції внесення змін до Конституції України (схвалено 21 червня 2013 року Конституційною Асамблеєю). Розділ XI — Місцеве самоврядування

Витяг
з Концепції внесення змін до Конституції України
(схвалено 21 червня 2013 року Конституційною Асамблеєю)

Розділ XI
Місцеве самоврядування

1. Проблеми, які зумовлюють необхідність удосконалення конституційного регулювання у сфері місцевого самоврядування

За роки незалежності України закладалися правові, організаційні, матеріально-фінансові основи місцевого самоврядування. Попри це чинна конституційна модель місцевого самоврядування значною мірою є результатом намагань адаптувати загальнодемократичну соціальну цінність інституту місцевого самоврядування до політико-правових реалій, що існували на момент ухвалення Основного Закону України, у тому числі зі збереженням механізмів централізації влади на місцевому рівні. Модель місцевого самоврядування перехідного періоду значною мірою вичерпала свої функціональні можливості. Крім того, теорія та практика виявили також численні прогалини та недоліки у конституційно-правовій регламентації цієї моделі місцевого самоврядування.

Фундаментальною передовсім конституційною проблемою розвитку місцевого самоврядування є відсутність чіткої доктринальної основи цього політико-правового інституту, невизначеність його правової природи та перспективних напрямків розвитку. Це не дозволяє упродовж тривалого періоду часу належним чином окреслити вектори системно-структурної організації муніципальної влади, виокремити функціонально-компетенційну його сферу, вибудувати ефективний механізм взаємодії та контролю між органами державної влади і місцевого самоврядування. Імплементація положень Європейської хартії місцевого самоврядування у національне законодавство відбувається дуже повільно.

Не дивлячись на те, що основою місцевого самоврядування є територіальні громади механізми участі громадян, громад у здійсненні публічної влади на локальному рівні належним чином не врегульовані та не втілені повною мірою у муніципально-правову практику. Громадяни не мають дієвих інструментів контролю за діяльністю муніципальної влади та впливу на вирішення поточних місцевих проблем.

Конституційна модель системно-структурної організації муніципальної влади чітко окреслює основні її елементи та характер взаємовідносин між ними. Зберігаючи громіздкість та негнучкість системи, яка позбавлена ефективних внутрішньосистемних зв’язків, існуюча модель значно обмежує організаційну та економічну самостійність місцевого самоврядування, створює штучну залежність органів місцевого самоврядування від органів державної виконавчої влади.

2. Мета і завдання конституційної реформи у сфері місцевого самоврядування

Метою конституційної реформи є створення ефективної системи місцевого самоврядування, здатної гарантувати найвищу соціальну цінність людини, створити оптимальні умови для її життєзабезпечення та гармонійного розвитку, а також забезпечити комплексний та стабільний розвиток територіальних громад, районів та регіонів України на основі найповнішого використання їх потенціалу, збалансування і вирівнювання регіонального розвитку

3. Шляхи розв’язання проблеми

1. Приведення конституційно-правової основи місцевого самоврядування у відповідність із документами Ради Європи та Європейського Союзу, насамперед Європейської хартії місцевого самоврядування та відповідних протоколів до неї, які визначають поняття та принципи місцевого самоврядування, регіональної політики і розвитку; створення конституційно-правових засад формування дієздатних та самодостатніх територіальних громад; формування конституційно-правових умов для реалізації невід’ємного права членів територіальних громад на участь у здійсненні місцевого самоврядування; оптимізація конституційної моделі системно-структурної організації публічної влади на місцевому рівні; посилення конституційних гарантій правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності місцевого самоврядування.

Місцеве самоврядування має визначатися як не лише право, але й спроможність територіальної громади самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування здійснювати регулювання і управління суспільними справами місцевого значення в межах, визначених Конституцією і законами України.

2. Конституційне закріплення засад муніципального дуалізму, що констатує можливість органів місцевого самоврядування вирішувати як питання місцевого значення, так і брати участь у розв’язанні державних справ шляхом виконання делегованих повноважень. Це забезпечить імплементацію положень Європейської хартії місцевого самоврядування та конституювання національних традицій розвитку місцевого самоврядування, а також надасть можливість поєднати визначені Європейською Хартією принципи децентралізації публічної влади та субсидіарності у функціонально-компетенційному механізмі здійснення місцевого самоврядування.

3. Перегляд конституційно визначеного обсягу компетенції територіальних громад у напрямку її розширення предметами відання, що забезпечують задоволення життєво важливих потреб громад. Закріплення принципів субсидіарності, повноти повноважень місцевого самоврядування; визначення пріоритету повноважень органів місцевого самоврядування перед повноваженнями місцевих органів виконавчої влади у разі конкурування компетенції цих органів. Посилення конституційно-правового визначення ролі органів місцевого самоврядування як суб’єктів, відповідальних за вироблення й реалізацію місцевої політики, програм місцевого розвитку, закріплення головних повноважень цих органів. Закріплення положення про те, що територіальні громади приймають статути у порядку, визначеному законом.

4. Закріплення базового переліку форм безпосередньої демократії, які можуть використовуватися членами територіальних громад на місцевому рівні. Гарантування проведення консультацій з органами місцевого самоврядування під час прийняття органами державної влади рішень, які безпосередньо стосуються питань, віднесених до відання місцевого самоврядування; конституювання права органів місцевого самоврядування на співробітництво (партнерство), а також об’єднання з метою ефективного здійснення своїх повноважень, захисту прав та інтересів територіальних громад, сприяння місцевому та регіональному розвитку.

5. Розширення конституційно-правової регламентації добровільного об’єднання територіальних громад, надання права утворювати об’єднані територіальні громади не лише сільським, а й іншим громадам, що мають єдиний адміністративний центр. При цьому добровільне об’єднання територіальних громад може утворюватися в порядку, визначеному законом, з урахуванням думки територіальних громад, а також історично сформованої спільності соціально-економічної інфраструктури громад, наявності умов і можливостей для надання населенню публічних послуг на рівні, не нижчому гарантованого державними стандартами, забезпечення належного функціонування місцевого самоврядування; врахування у конституційних положеннях особливостей інституційної системи муніципальної влади у таких об’єднаннях.

6. Уточнення конституційного визначення щодо делегування органам місцевого самоврядування окремих повноважень органів виконавчої влади. Встановлення, що здійснення державних делегованих повноважень покладається на виконавчі органи місцевого самоврядування.

7. Забезпечення конституційних гарантій організаційної самостійності місцевого самоврядування, визнання за місцевими радами права самостійно визначати систему, структуру власних виконавчих органів, загальну чисельність апарату ради та її виконавчих органів, обсяг видатків на їх утримання в межах коштів місцевого бюджету; відображення принципу підконтрольності та підзвітності виконавчих органів місцевого самоврядування відповідним радам.

Встановлення на конституційному рівні повноваження міських рад вирішувати питання не лише організації управління районами у місті, але й утворення, реорганізації та ліквідації таких районів

8. Формування повної організаційної системи місцевого самоврядування на районному та обласному рівнях; надання обласним та районним радам повноважень утворювати власні виконавчі органи.

9. Закріплення конституційних засад формування самодостатніх територіальних громад і територіальних спільнот, спроможних самостійно, в повному обсязі і на рівні гарантованих державою соціальних стандартів вирішувати питання, віднесені до їх відання, на підставі достатньої матеріально-фінансової основи. Закріплення вимоги відповідності фінансових ресурсів функціям та повноваженням місцевого самоврядування, що має стосуватися як власних, так і делегованих повноважень органів місцевого самоврядування, кожні з яких повинні забезпечуватися за рахунок відповідних бюджетних асигнувань.

10. Конституційне гарантування самостійної економічної основи діяльності суб’єктів місцевого самоврядування районного та обласного рівнів. Визначити основні повноваження районних і обласних рад щодо управління комунальною власністю територіальних спільнот; передбачити, що районні, обласні ради вирішують відповідно до закону питання щодо використання природних ресурсів місцевого значення, що перебувають у комунальній власності територіальних спільнот. Гарантувати самостійну бюджетно-фінансову основу органів місцевого самоврядування районного та обласного рівнів.

11. Надання органам місцевого самоврядування права звертатися до Конституційного Суду України з конституційним поданням щодо конституційності законів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим з питань, які стосуються місцевого самоврядування, захисту прав та інтересів територіальних громад.

12. Розширення конституційно-правового регулювання статусу органів самоорганізації населення, зокрема, визначення органів самоорганізації населення як однієї з форм участі членів територіальних громад у вирішенні питань місцевого значення та складової системи місцевого самоврядування, закріплення можливості створення одноосібної форми самоорганізації населення, на територіях, на яких не створені органи місцевого самоврядування; гарантування обов’язковості передачі органам самоорганізації населення коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для здійснення повноважень; закріплення контролю відповідних рад за виконанням переданих органам самоорганізації населення повноважень.

13. Доповнення частини третю статті 140 Конституції України положенням про те, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, безпосередньо, через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через органи самоорганізації населення.

14. Визначення конституційних засад державного контролю за діяльністю органів місцевого самоврядування відповідно до положень Європейської Хартії місцевого самоврядування. Зміна правового статусу місцевих державних адміністрацій, позбавлення їх функцій місцевого самоврядування та трансформування у контрольно-наглядові органи з підпорядкуванням Президенту України. Ці органи мають зосередити свою діяльність на чітко визначеному колі державних питань. Виключення конституційних норм щодо підзвітності і підконтрольності місцевих державних адміністрацій районним і обласним радам, а також права останніх висловити недовіру голові місцевої державної адміністрації.

15. Встановлення, що в містах із спеціальним статусом – Києві та Севастополі діє місцеве самоврядування, місцеві державні адміністрації відповідно до спеціальних законів.

16. Встановлення обов’язковості з’ясування та врахування думки територіальної громади села, селища, міста або територіальної спільноти району, області з приводу зміни меж адміністративно-територіальної одиниці у порядку, визначеному законом.

 

 

РІШЕННЯ ПРЕЗИДІЇ

Від 8 липня 2013 р., (м. Ялта)

Про Звернення щодо проекту Указу
про затвердження Концепції реформи
місцевого самоврядування та територіальної
організації влади в Україні

З метою прискорення вирішення актуальних питань розвитку місцевого самоврядування, приведення нормативної бази у відповідність з положеннями Європейської Хартії місцевого самоврядування, а також розглянувши результати проведення громадського обговорення проекту Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (далі – Концепції), враховуючи позицію органів місцевого самоврядування та громадськості щодо схвалення концептуальних положень проекту акта, Президія вирішила:

1. Схвалити Звернення Української асоціації районних та обласних рад до Президента України В.Ф. Януковича з проханням розглянути питання про видання Указу Президента України щодо затвердження Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні (додається).

2. Продовжити роз’яснення та популяризацію положень проекту Концепції серед територіальних громад, депутатів місцевих рад і запропонувати Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, районним радам ухвалити відповідні резолюції з даного питання та надіслати їх на адресу Секретаріату Асоціації до 1 вересня 2013 року для узагальнення.  

3. Звернутись до Голови Верховної Ради України В.В. Рибака з пропозицією про включення до порядку денного чергового засідання Консультативної ради з питань місцевого самоврядування питання про Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

4. Звернутись до Міжфракційного депутатського об’єднання «За розвиток місцевого самоврядування» з проханням провести спільне засідання з Українською асоціацією районних та обласних рад для обговорення актуальних питань місцевого та регіонального розвитку.

5. Запропонувати Асоціації міст України, Асоціації сільських та селищних рад провести засідання Ради Національного конгресу місцевого самоврядування, для обговорення актуальних питань регіонального розвитку та реформування місцевого самоврядування.

6. Доручити Секретаріату Асоціації направити зазначене Звернення до Адміністрації Президента України і звернутись до Кабінету Міністрів України з пропозицією внести відповідний проект Указу на розгляд Президента України.

Президент Асоціації,
голова Харківської обласної ради             Сергій ЧЕРНОВ

 

 

Звернення Асоціації до Президента України В.Ф. Януковича щодо розгляду питання про видання Указу Президента України щодо затвердження Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні

ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ

В.Ф. ЯНУКОВИЧУ

Вельмишановний Вікторе Федоровичу!

У листопаді минулого року в рамках головування України у Комітеті Міністрів Ради Європи за Вашою участю відбулися міжнародні муніципальні слухання «Розвиток належного врядування на місцевому та регіональному рівнях». За результатами зазначених слухань Президентом України перед Кабінетом Міністрів поставлено низку завдань з удосконалення місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

Так, зокрема, пунктом 2 доручення Президента України від 25 січня 2012 року № 1-1/144 Уряду поставлено завдання підготувати та внести проект Указу Президента про затвердження плану заходів, спрямованих на реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, передбачивши заходи з проведення експерименту щодо удосконалення моделі місцевого самоврядування на визначених територіях. Указом Президента України, від 12.03.2013 № 128 затверджено Національний план дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 — 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», пунктом 227.1. якого передбачено внесення Кабінетом Міністрів у березні 2013 року на розгляд Президента України проекту Указу Президента України про затвердження Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

Проект представленої Мінрегіоном на розгляд Кабінету Міністрів Концепції підготовлений за участю нашої та інших всеукраїнських асоціацій містить пропозиції щодо засад інституційного реформування як системи місцевого самоврядування, так і місцевих органів виконавчої влади, а також територіальної основи їх створення.

8 квітня 2013 року на засіданні Кабінету Міністрів було схвалено проект Указу Президента України «Про Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні», 12 квітня 2013 року Прем’єр-міністр України на виконання рішення Ради регіонів від 02 квітня 2013 року доручив Мінрегіону разом із Державним фондом сприяння місцевому самоврядуванню в Україні, Координаційною радою з питань розвитку громадянського суспільства при Президентові України, регіональними радами з питань взаємодії місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування організувати додаткове обговорення проекту Концепції серед територіальних громад та забезпечити аналіз і узагальнення його результатів.

За офіційними даними Мінрегіону було організовано публічне обговорення Концепції — проведено 26 засідань регіональних рад та понад 3865 інших заходів у 490 районах, у 178 містах обласного та 280 містах районного значення. Аналіз і узагальнення висловлених під час обговорення пропозицій до проекту свідчать про повну підтримку концептуальних положень проекту нормативного акта. Надалі зазначені пропозиції можуть бути використані під час розроблення проекту Плану заходів з реалізації Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

З урахуванням позитивних результатів обговорення Концепції, її послідовної підтримки з боку всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 7 червня ц.р. звернулось до Кабінету Міністрів з пропозицією подати проект Указу «Про Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні» на розгляд Президента України.

Важливо підкреслити, що зазначений проект Концепції отримав досить високу оцінку вітчизняних й іноземних експертів, в тому числі Європейської комісії за демократію через право (Венеціанська комісія), представники якої відзначили відповідність Концепції вимогам Європейської Хартії місцевого самоврядування. Цей документ був також схвалений 21 червня 2013 року Конституційною Асамблеєю України і на його основі розроблено концептуальні положення щодо внесення відповідних змін до проекту Концепції внесення змін до Конституції України.

Питання розвитку місцевого самоврядування стало також предметом обговорення 03 липня ц.р. на засіданні Моніторингового комітету Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи під час розгляду Звіту щодо стану місцевої та регіональної демократії в Україні. Зокрема, доповідачі з даного питання висловили переконання у тому, що для зміцнення місцевої та національної демократії в Україні і покращення ефективності реформ, які підуть за нею, першочерговими є здійснення певної реформи місцевого самоврядування, яка запровадила б нову систему стосунків між органами місцевого самоврядування і місцевими органами виконавчої влади, зміцнення власних ресурсів громад та удосконалення міжбюджетних відносин. У цьому контексті доповідачі із задоволенням відзначили факт заяви від 28 березня 2013 року Президента України про те, що реформа місцевого самоврядування є однією з найнагальніших реформ, яку має запроваджувати країна.

Отже, на погляд Асоціації, в Уряду є всі вмотивовані підстави, в тому числі й власне позитивне рішення, є всебічна підтримка даного питання органами місцевого самоврядування та їх асоціаціями, муніципальною громадськістю та відповідними інститутами Ради Європи для внесення на розгляд Президента України відповідного проекту Указу.

Ураховуючи зазначене, Українська асоціація районних та обласних рад висловлює свою підтримку проголошеним Президентом України намірам у проведенні реформ місцевого самоврядування і просить Вас, вельмишановний Вікторе Федоровичу, розглянути питання про видання Указу Президента України щодо схвалення Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

Схвалено на розширеному засіданні Президії Української асоціації районних та обласних рад 8 липня 2013 року

 

РІШЕННЯ ПРЕЗИДІЇ

Від 8 липня 2013 р., (м. Ялта)

Про результати засідання
Моніторингового комітету
Конгресу місцевих і регіональних влад РЄ

Заслухавши інформацію президента Асоціації, голови Харківської обласної ради Чернова С.І. про результати засідання Моніторингового комітету Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи, що відбулося 3-5 липня 2013 року в м. Тбілісі (Грузія), зокрема, в частині Звіту доповідачів зазначеного Комітету щодо стану місцевої та регіональної демократії в Україні, Президія вирішила:

1. Інформацію взяти до відома.

2. Доручити Секретаріату Асоціації, після надходження офіційного Звіту Моніторингового комітету Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи щодо стану місцевої та регіональної демократії в Україні:

2.1. Забезпечити його оприлюднення на сайті Асоціації;

2.2. Внести пропозиції щодо шляхів вирішення порушених у Звіті та рекомендаціях проблемних питань для їх розгляду на засіданні Правління Асоціації.

Президент Асоціації,
голова Харківської обласної ради                  Сергій ЧЕРНОВ

 

 

РІШЕННЯ ПРЕЗИДІЇ

Від 8 липня 2013 р., (м. Ялта)

Про проект Закону про внесення змін
до ст. 288  та підрозділу 6 розділу ХХ
«Перехідні положення» Податкового кодексу України
(щодо орендної плати за водогосподарські об’єкти)

Розглянувши проект Закону (реєстр. № 2384а від 20.06.2013) про внесення змін до статті 288 та підрозділу 6 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (щодо орендної плати за водогосподарські об’єкти) та враховуючи важливість запропонованих змін для забезпечення комплексного використання земельних ділянок із розташованими на них водними об’єктами,  технологічних водойм, інших виробничих будівель і споруд та запровадження збалансованої орендної плати за їх користування, Президія вирішила:

1. Звернутись до Голови Верховної Ради України В.В. Рибака з проханням розглянути можливість прискорення розгляду та прийняття Верховною Радою України зазначеного законопроекту.

2. Звернутись до Міжфракційного депутатського об’єднання «За розвиток місцевого самоврядування» з проханням підтримати зазначений законопроект.

3. Доручити постійній Комісії Асоціації з питань економічного розвитку, комунальної власності та земельних відносин (Пелих В.Г.) розглянути питання щодо удосконалення критеріїв віднесення водних об’єктів до об’єктів загальнодержавного або місцевого значення та подати відповідні пропозиції.

4. Доручити Секретаріату Асоціації направити дане рішення до Верховної Ради України.

Президент Асоціації,
голова Харківської обласної ради                       Сергій ЧЕРНОВ

 

 

Інформаційна довідка до проекту Закону України »Про внесення змін до статті 288 та підрозділу 6 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України» (щодо орендної плати за водогосподарські об’єкти)

Інформаційна довідка

до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 288  та підрозділу 6 розділу ХХ «Перехідні положення»  Податкового кодексу України»

(реєстр. № 2384а від 20.06.2013)

 

Проектом закону пропонують такі зміни:

До статті 288 Податкового кодексу України — розмір орендної плати  встановлюється  у  договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення та земельних ділянок, що використовуються для аквакультури (рибництва) — розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; не може перевищувати для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об’єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), та земельних ділянок, що використовуються для аквакультури (рибництва) — 3 відсотки нормативної грошової оцінки.

До підрозділу 6 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України” — встановлення, що річна сума орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які використовуються для аквакультури (рибництва), не може перевищувати граничного розміру орендної плати для земельних ділянок, що використовуються для аквакультури (рибництва), визначеного у підпункті 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу.

Головний розробник законопроекту (Мінагрополітики) вважає, що запровадження норм законопроекту дасть можливість:

  • суб’єктам аквакультури оформляти землі водного фонду під рибогосподарськими технологічними водоймами на умовах оренди;
  • вивільнені від оренди земель кошти вкладати у новітні технології;
  • підвищити інвестиційну привабливість галузі;
  • збільшити обсяги вирощування рибопродукції та реалізації для населення України.

Крім того, норми законопроекту суттєво зменшать кількість земель, що використовуються безоплатно. Зменшення фінансового навантаження дасть змогу суб’єктам аквакультури різної форми власності активніше розвивати виробництво, створювати нові робочі місця, що у свою чергу збільшить надходження коштів від діяльності суб’єктів аквакультури до державного та місцевих бюджетів. У сукупності з нормами прийнятого Закону України «Про аквакультуру» прийняття законопроекту складає передумови створення механізму реалізації положення про комплексне використання земельної ділянки з розташованими на ній водними об’єктами, технологічної водойми, інших виробничих будівель та споруд та запроваджує збалансовану орендну плату за їх користування.

 

 

Проект Закону України «Про внесення змін до статті 288 та підрозділу 6 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України» (щодо орендної плати за водогосподарські об’єкти)

ПРОЕКТ

Вноситься
Кабінетом Міністрів України

М.Я. АЗАРОВ

“     ”                             2013 р.

Закон УкраЇни

Про внесення змін до статті 288 та підрозділу 6
розділу ХХ “Перехідні положення”
Податкового кодексу України
_______________________________________

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

І. Внести до Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № 13—17, ст. 112; 2012 р., № 6, ст. 50, із змінами, внесеними Законом України від 4 липня 2012 року № 5043-VI) такі зміни:

1. У пункті 288.5 статті 288:

1) абзац другий підпункту 288.5.1 після слів “земель сільськогосподарського призначення” доповнити словами “та земельних ділянок, що використовуються для аквакультури (рибництва),”;

2) підпункт “а” підпункту 288.5.2  після слів “електричні підстанції, електричні мережі)” доповнити словами “, та земельних ділянок, що використовуються для аквакультури (рибництва)”.

2. У підрозділі 6 розділу XX “Перехідні положення”:

1) назву підрозділу викласти в такій редакції:

“Підрозділ 6. Особливості справляння плати за землю”;

2) доповнити підрозділ пунктом 6 такого змісту:

“6. Установити, що річна сума орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які використовуються для аквакультури (рибництва), не може перевищувати граничного розміру орендної плати для земельних ділянок, що використовуються для аквакультури (рибництва), визначеного у підпункті 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 цього Кодексу.”.

II. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2014 року.

 

Голова
Верховної Ради України

 

 

РІШЕННЯ ПРЕЗИДІЇ

Від 8 липня 2013 р., (м. Ялта)

Про стан фінансування
переможців Всеукраїнського конкурсу
проектів та програм розвитку місцевого самоврядування

Заслухавши інформацію віце-президента Асоціації з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою, голови Вінницької обласної ради Татусяка С.П. про стан фінансування органів місцевого самоврядування — переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування, Президія вирішила:

1. Схвалити Звернення до Кабінету Міністрів України щодо фінансування проектів — переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування (додається)

Президент Асоціації,
голова Харківської обласної ради                                                                  Сергій ЧЕРНОВ

 

 

Звернення щодо фінансування проектів — переможців Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування

Прем’єр-міністру України
М.Я. АЗАРОВУ

 

Про фінансування проектів – переможців
Всеукраїнського конкурсу проектів та
програм розвитку місцевого самоврядування

 

Вельмишановний Миколо Яновичу !

Всеукраїнський конкурс проектів та програм розвитку місцевого самоврядування (далі – Конкурс) став дієвим механізмом у здійсненні державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування. 2013 рік є ювілейним — 10-м роком функціонування Конкурсу, який за цей час став підтвердженням практичної підтримки з боку держави спільних ініціатив органів місцевого самоврядування та територіальних громад.

Проведення Конкурсу на сучасному етапі його розвитку повністю корелюється з Програмою економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», задекларованих цілей Президентом України Віктором Федоровичем Януковичем цілями щодо підтримки розвитку місцевого самоврядування та управління регіональним розвитком в Україні.

Завдяки постійній увазі Уряду, Конкурс став важливим політичним механізмом влади, оскільки реально об’єднав зусилля громади і держави, органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для вирішення конкретних проблем на місцях. Шляхом реалізації в регіонах проектів – переможців Конкурсу стабільно формується суспільна позитивна думка щодо ролі держави у цьому процесі.

Разом із цим, у 2013 році функціонування Конкурсу поставлене під загрозу, оскільки Законом України «Про Державний бюджет України на 2013 рік»
не передбачено фінансування проектів — переможців Конкурсу 2012 року. Станом на 1 липня 2013 року державна субвенція для фінансування проектів – переможців Конкурсу 2012 року відсутня.

Поряд із цим для розв’язання актуальних проблем регіонального розвитку у рамках реалізації проектів – переможців Конкурсу 2012 року місцевими бюджетами заплановано виділення у 2013 році 44,9 млн. гривень та передбачено залучення коштів організацій-партнерів у розмірі 18,9 млн. гривень.

Відмова від фінансування з державного бюджету проектів – переможців Конкурсу не лише унеможливлює реалізацію самих проектів, оскільки автоматично втрачається зведений ресурс у розмірі 63,8 млн. гривень, а й може спричинити недовіру у відносинах держави і місцевого самоврядування та знівелювати напрацьовані роками державні механізми підтримки кращих практик регіонального розвитку та реалізації започаткованих реформ.

Ураховуючи зазначене, а також те, що неодноразові звернення з даного питання органів місцевого самоврядування та їх всеукраїнських асоціацій не дали позитивних результатів, просимо Вашого, вельмишановний Миколо Яновичу, особистого втручання і вжиття вичерпних заходів для вирішення питання виділення у 2013 році субвенції з державного бюджету у розмірі 45,0 млн. гривень для фінансування проектів – переможців Конкурсу минулого року, погашення кредиторської заборгованості – 4,524 млн. гривень з фінансування проектів 2011 р., які були реалізовані у 2012 році.

У разі не вирішеності зазначених питань не тільки буде зірвано фінансування проектів – переможців Конкурсу минулого року, але й поставлено під сумнів доцільність підведення підсумків і визначення Радою Конкурсу переможців конкурсного відбору 2013 року, що має відбутись вже у липні поточного року.

Схвалено на розширеному засіданні Президії

Української асоціації районних та обласних рад 8 липня 2013 р.

РІШЕННЯ ПРЕЗИДІЇ

Від 8 липня 2013 р., (м. Ялта)

Про порядок
реєстрації вихідної
кореспонденції Асоціації

З метою забезпечення виконання пунктів 5.6., 5.7., 5.9., 5.10. Статуту Асоціації та удосконалення організації роботи з документами, їх підготовки, обліку, зберігання, що видаються від імені Асоціації та належного контролю за ходом їх виконання, Президія вирішила:

1. Зобов’язати Секретаріат Асоціації забезпечити належний порядок в процесі підготовки, підписання, реєстрації, обліку, зберігання та контролю за документацією, що видається від імені Асоціації, в тому числі угод і договорів. Кожний документ вихідної кореспонденції має бути зареєстрований в Секретаріаті Асоціації через присвоєння йому реєстраційного індексу та запису необхідних відомостей в книзі реєстру. Не допускати зберігання оригіналів вихідної документації за межами Секретаріату.

2. Вважати доцільним запровадити окремі бланки і роздільну реєстрацію для вихідної кореспонденції, що видається від імені:

а) Асоціації;

б) Секретаріату Асоціації.

3. Встановити, що кореспонденцію, договори, угоди, меморандуми від імені Асоціації підписує президент Асоціації або за його дорученням, оформленим належним чином, віце-президент Асоціації.

Віце-президенти Асоціації можуть підписувати кореспонденцію від імені Асоціації в межах розподілу функціональних обов’язків, затверджених у встановленому порядку, на бланку Асоціації з обов’язковою реєстрацією в Секретаріаті Асоціації.

Президент Асоціації,
голова Харківської обласної ради               Сергій ЧЕРНОВ

 

 

РІШЕННЯ ПРЕЗИДІЇ

Від 8 липня 2013 р., (м. Ялта)

Про проведення наради-семінару
для представників органів місцевого самоврядування

Розглянувши надану Секретаріатом Асоціації інформацію про підготовку до щорічної наради-семінару для представників органів місцевого самоврядування, Президія вирішила:

1. Підтримати пропозицію про проведення наради-семінару для представників органів місцевого самоврядування у другій декаді вересня 2013 року.

2. Доручити Секретаріату Асоціації узгодити місце проведення, проект програми наради-семінару та організувати його підготовку.

Президент Асоціації,
голова Харківської обласної ради                Сергій ЧЕРНОВ

 

 

Адреса офіційного веб-сайту Асоціації районних та обласних рад: http://uaror.org.ua